Sunday, December 7, 2008

Perjalanan & Aktiviti di Seremban


Perjalanan dari Seremban,Negeri Sembilan ke Kluang, Johor. Kami berhenti seketika di tempat rehat Ayer Keroh, Melaka untuk bersolat.

Perjalanan kami dari Unitar ke Seremban berjalan dengan lancar. Disini kami berterima kasih kepada PDRM kerana memberi escort dan kami disambut oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Sembilan. Upacara perasmian disempurnakan oleh YB Puan Hajah Zainab Binti Nasir, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesejahteraan Negeri Sembilan.

Kami ingin mengucap terima kasih kepada Encik Mizan Bin Haji Maulut, Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Sembilan untuk segala aktiviti yang diaturkan.

LAWATAN KE TAMAN SINAR HARAPAN, SEREMBAN



LAWATAN KE PUSAT HARIAN PROGRAM PEMULIHAN DALAM KOMUNITI (PDK)



LAWATAN KE MUZIUM TENTERA DARAT


Anak anak PERNIM diberi peluang & dijemput ke Muzium Tentera Darat (Army Force Museum), Port Dickson, Negeri Sembilan. Di situlah anak anak dari PERNIM dapat belajar tentang sejarah Malaysia seperti zaman era Kesultanan Melaka, Era Penjajahan Jepun, Era Penjajahan British, Bendera Union Jack, Terowong, Senapang, Meriam, Kapal Terbang, Keretapi & lain lain.

No comments: